Tuesday, April 28, 2009

Pass på!

Jag har tänkt på familj och vänner, jag saknar er.
Jag har just ätit en hel chokladkaka, nu ångrar jag mig men what the fuck, banta kan jag göra när jag blir tjock.
Jag har läst 100 sidor om ”doctor- assisted suicide”.

Om tre veckor ska vi hålla en debatt om assisterad dödshjälp i min "communication" class. Jag och min tyska partner Matthias ska agera för en legalisering. Tysken är helt galen. När vi, efter omröstning, fick ämnet tilldelat oss, hoppade han upp på stolen och skrek ut sin glädje på tyska. På vårat första gruppmöte kom han iklädd en halvmeter hög hatt, andra gången med en kedja runt halsen som var låst med hjälp av ett stort hänglås. Men jag är inte den som är den... Han är jämt glad, det gör mig glad.

Jag sitter i skolan nu, klockan är snart två på eftermiddagen och jag har just ätit lunch. Solen skiner, himmelen är blå och jag kan inte se ett moln så långt mitt öga kan nå. Jag skulle hellre ligga på stranden en dag som denna, men som vi alla vet så kan man inte alltid få det man vill. Och om sanningen ska fram så var jag ju faktiskt där igår. Efter bara fyra timmars sömn och två långa föreläsningar hoppade jag på bussen tillsammans med A. Jag är förälskad i hans ögon, humor och australienska accent. Den gör mig galen. Från början till nu. Det är intressant hur allting bara händer, hur allting bara sker. Jag känner mig löjligt glad och tillfredsställd med allt just nu. Allt känns fantastiskt bra och jag vill inte ändra på en enda sak. Inte en enda sak.

Jag sitter just nu och väntar på att Johanna att ska komma tillbaka från "skolsyster". Skolan erbjuder nämligen fri vaccinering mot influensa den här veckan men guess what, det gäller inte för oss svenska eller norska studenter. What the fuck? Det kallar jag diskriminering. Nå ja. Det lär väl knappast hjälpa mot den omtalade svininfluensan. Hur illa är det egentligen? Mamma?

I helgen funderar vi på att åka till Brisbane för att hälsa på våra tyska vänner som vi träffade på Fiji. Jag önskar så att jag lade ner mer energi på mina tyska tudier under gymnasiet. Men jag har en deal med Johanna. Hon ska lära mig tyska, jag ska lära henne svenska.

Tschüss!



Ma: I och med att jag har fri tillgång till internet på skolan så passar det bättre för mig att skypa innan klockan 16. Det betyder innan klockan 08.00 hos dig. Kanske på fredag? Jag har hört att det är första maj och valborg då. Vad säger du?

Se mina nya bilder på www.annesavinen.pixbox.se
Surfers paradise
Roadtrip east coast







I love you


1 comment:

Anna said...

Åhh gumman, saknar dig med :)
Men du verkar ju ha det alldeles för underbart där borta. Och vem är den här A ??? ;)
När exakt är det du kommer hem?
Älskar dig!
Kram Anna!