Thursday, May 07, 2009


4 maj. Labour day.


Hi!
Whats up?

Jag skulle ha stigit upp klockan åtta i går för att följa med Andre och Nik och surfa men jag var så trött och mina armar gjorde så sjukt ont. Det kändes som om någon kört över dem med en jävla bulldozer. Jag vet inte om det var träningsverk eller bara åldern. Frågade A om han av misstag legat på dem men han sa såklart nej. Jag som verkligen sett fram emot min andra surflektion. Anyway, jag ska göra ett nytt försök snart. Då ska jag min sann se till att somna tidigt och inte spela tennis (!) dagen innan. Yes, tennis! Vi tog oss äntligen i kragen och entrade tennisbanan. Sverige och Japan vs. Tyskland x två. Tuff match men jag slet som ett djur. Nu är tennis, gymet, lappoolen och relaxingpoolen avklarade. Volleboll, basket och barbeque kvar. Jag vägrar att lämna Varsity utan att ha provat alla faciliteter de erbjuder. Jag menar, det är inte varje dag man har tillgång till allt detta, bara ett stenkast från ytterdörren, gratis. Vi får också se när jag och Johanna gör ett nytt försök till Brisbane. Vi var helt enkelt för trötta (läs:lata) för det också.

Idag (måndag) är det officiell helgdag i Australien, labour day – arbetardagen. Man firar de ekonomiska och sociala utföranden för arbetarklassen, bland annat rätten till att bara behöva jobba åtta timmar om dagen, fem dagar i veckan. Perfekt! Perfekt med en ledig dag med tanke på att vi inte gick till sängs förräns tidiga morgonen. Klockan två dagen efter bestämde vi oss för att det var dags. Dags för att byta ut sängen mot soffan och frukost. Jag satt. A lagade pannkakor, kan ha varit världens godaste. Sedan somnade vi om framör australiensk fotboll. Eftermiddagen spenderade vi vid sjön. Vi tog med oss våra datorer för att fortsätta vårat friends maraton men solen bländade oss så vi kunde inte se någonting på skärmen. Slutade med att vi bara lyssnade på musik. Med klarblå himmel ovanför oss somnade vi om, igen.

Kan ha varit världens lataste dag.

No comments: