Tuesday, May 12, 2009

Om det här är allt vi hinner med
så håll mig

Tiden går alldeles för fort, för att hinna med. I helgen åker jag, tjejerna och J till Melbourne för att för att utforska Australiens andra största stad, också kallad huvudstaden av shopping. Vi kommer spendera massor av pengar (som vi egentligen inte har). Bussen går redan klockan 05.55 imorgon bitti, om 13 timmar exakt. Det betyder att jag måste lägga mig sjukt tidigt ikväll för att få de 8 timmar av sömn som min kropp behöver för att fungera någorlunda. Vi vet redan att det inte kommer att hända.
För, efter ett helt dygn av As frånvaro är han tillbaka, med en ursäkt baserad på stress och trötthet. Jag vet fortfarande inte om jag tror honom men hey, vad spelar det egentligen för roll? Jag vill leva här och nu och själva verket så tror jag bara att det var bra, det som hände. Det får mig att inse att jag inte alltid kan få som jag vill, när jag vill. Det i sin tur får mig att vilja ha honom ännu mer.

På söndag kommer vi tillbaka till Queensland. Vi landar i Brisbane och funderar på att stanna där en natt. Det är 17 maj, Norges nationaldag och tydligen så vallfärdar massor av folk dit med ursprung från Skandinavien. Det kan ju bli ballt. Eller?

Men nej du, innan jag går hem idag måste jag skriva klart mitt 6 minuters tal om doktor-assisterad dödshjälp och skriva ytterligare 1000 ord om festival- och event sectorn i världen och jag vill gå hem snart (läs:nu), so bye bye.



P.s

Till hösten flyttar jag till Göteborg. 15 minuter från avenyn, 10 minuter från Liseberg. Det kan ju bli ballt? Huh?

Hans: Jag har tyvärr inga bilder på "kava-cermonin". Vi var inte tillåtna att fotografera under cermonin, that's why. Hur ändrar jag inställningarna du pratade om? Help?

1 comment:

J said...

Gbg. I like!!