Thursday, May 07, 2009


Cinco de mayo


Mexicansk helgdag så jag förväntade mig lite mexicansk tradition från mina kära vänner därifrån. Lite tacos kanske men guess what? Här kommer jag, tjej från Sverige, Skandinavien, Europa och berättar om det här och ingen bryr sig. Som plåster på såren bjöd de in oss ikväll för äkta mexikansk tacos. Yumie yumie! Godare tacos än så kan bli svårt att toppa.

Annars? Sprang på japaneska tjejen Naoki idag på väg till uni. Den tjejen är verkligen speciell. Hon är 22 år gammal men ser inte ut att vara en dag över 12 och hennes engelska är verkligen asdålig. Det är lite komiskt att hon från början skulle ta italienska lektioner samt art och business. Efter två veckor tvingade skolan henna ett byta till sprakstudier i engelska, endast. Anyway, hon är alltid så glad. Inte ens min mexicanska vän Miguels mamma (som han träffar väldigt sällan) blir så glad över att se honom. Nar man möter henne och frågor hur läget är lyser hon upp som en sol och säger ”guuuuuuuuut, an ju?” Man svarar och berättar vart man själv är på väg och hon sager ”oh, riiiiiiiiiiiiiiiiiiiily?” Alltid.

No comments: