Wednesday, February 11, 2009

London calling

"Welcome to a slightly chilly London"

Heathrow ar precis som jag forestallde mig. Stort, gratt och saklart regnar det har. Nar vi landade i London sa klev jag pa en buss for att ta mig vidare till terminal fyra. Den resan tog over tjugo minuter! Bara det sager ju nagot om hur stort det faktiskt ar har, och hur liten jag faktiskt ar. Liten i en stor varld som man sager hemma hos mig.

Innan vi lamnade Sverige flog vi over bade Orebro (Karlskoga?) och Goteborg. Sjalvklart forsokte jag titta efter er, mina basta, men dessvarre och som forvantat, utan storre resultat. Flygresan gick utan storre problem och jag hadde gott om plats for mitt overdrivna handbagage. Nar jag skulle checka in mitt bagagge pa Arlanda sa personalen namligen stopp och jag fick packa om mina tva huvudbagage till tre handbagage. For de 18 kg overvikt jag hadde sa ville de javlarna ha over 7000 spann! Inte 1000 kr som Ben pa British Airways menade nar jag ringde imorse for att fraga. Sa det var bara att bita i det sura applet och packa om allt. Forutom det och bortsett fran att jag glomde mina datorsladdar och tvingades kopa nya sa har allt gatt val. Jag kanner mig glad, lite trott och lite nervos men fortfarande glad och forvantansfull! Det har ska bli sjukt kul.

Na ja. Nu ar det drygt tva timmar kvar tills jag far kliva pa nasta flyg mot Singapore. Den resan tar nastan 13 timmar! Oh my. Dar ska jag vanta i fem timmar innan jag flyger till Brisbane, Australien. So long!!


Sari. Vi gjorde ju nagon installning pa min dator sa att jag kunde spela upp 70s show? It is not working! Help!

1 comment:

Anonymous said...

Hoppas att du får en underbar tid Down Under, akta dig för bränderna och ta hand om dig! :O)

Glöm inte bort att njuta, det är ett underbart land du är på väg till!

Många kramar Jessica