Låt mig spy lite galla
över Sveriges största (?) telekommunikationsföretag.
Damn, vilken idiotisk kamp man måste utstå för att försöka säga upp ett abonnemang.
Klockan var tjugo i nio när jag upptäckte att min intenetlevaranntör dragit 294 kronor från mitt konto trots våran överenskommelse om ingen uppsägningsavgift. Valde att ringa kundtjänsten då klockan var hela tjugo minuter innan stängningsdags. Inte nog med den automatiska växeln där man måste kämpa sig fram med ettor, tvåor, treor och nior. Nej, nu ska man dessutom beskriva sitt ärende med egna ord.
"Uppsägning" säger jag.
"Förlåt, jag uppfattade inte riktigt vad du sa", svarar rösten.
"Vilket telefonnummer gäller ärendet?" frågar rösten.
"Jag har (för fan) inget telefonnummer," svarar jag.
"Förlåt, jag uppfattade inte riktigt vad du sa," säger samma röst igen.
Till slut meddelar rösten i luren att jag minsann ska få tala med en handläggare, trots att klockan nu är tio minuter i stängningsdags. Tack, det var på tiden, tänker jag. Sedan följer en knäpptyst väntan. Inget tutande, ingen klassisk musik, ingen röst som berättar att jag har plats 753 i kön och samtidigt hänvisar till hemsidan på internet. Ingenting, bara tystnad. Sedan går till min glädje två långa signaler fram men bryts lika snabbt av tystnad. Jag lägger på och försöker på nytt men möts nu av en annan röst som meddelar att de minsann inte har öppet den här tiden på dygnet. Då ger jag upp. Just i den sekunden ger jag upp.
Godnatt mina vänner.
Tuesday, September 02, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment